טיפולי הקליניקה

תזונה מותאמת אישית

רגישות למזון מוגדרת כתגובה שלילית של הגוף למזון מסוים שאינה אלרגיה. רגישות למזון נפוצה בכ- 1/3 מהאוכלוסייה, וגורמת לתחושות אי נוחות בגוף.

תסמינים אופייניים לרגישות למזון מופיעים לעיתים קרובות במערכת העיכול, אך לא רק שם. הם עלולים לגרום לעייפות לא מוסברת, חוסר ריכוז, חשיבה מעורפלת, היפראקטיביות, כאבי ראש, כאבי מפרקים, גירויים בעור ועוד.

הרגישות למזון נפתרת כאשר מאתרים את הגורם לבעיה ונמנעים ממנו. הימנעות מהגורם הבעייתי מפסיקה לרוב את התסמינים לחלוטין. בחלק מהמקרים ניתן לאחר פרק זמן מסוים לחזור ולהשתמש במרכיב זה מחדש.

בדיקות להתאמת תזונה:

  • בדיקות גנטיות

  • בדיקות דם

  • בדיקות שתן

טיפול ברגישות למזון

טיפול ברגישות למזון כולל איתור המרכיבים הגורמים לרגישות למזון ומניעתם. אך כצפוי, איתור גורם המזון הבעייתי הוא לא תמיד פשוט… השיטה מתבססת על אלימינציה של מרכיבי מזון מסויימים ומותאמים לתסמינים שהאדם חש, ולעיתים כוללת המלצה לבדיקות שונות כגון בדיקות נשיפה, בדיקות דם / צואה למציאת נוגדנים שונים וכדומה.

לייעוץ ומידע נוסף לחצו כאן!

שיטת הטיפול והליווי בקלינקה

השלב הראשון בטיפול הוא איסוף מידע בריאותי ותזונתי הכולל מחלות רקע, תסמינים, בדיקות, תרופות ותוספי תזונה, הרגלי אכילה ועוד. על פי המידע הנאסף ניתן יהיה להתחיל תהליך תזונתי מקצועי ומדויק.

פגישת היכרות ראשונית פרונטלית או בזום, שבה נבחן ונבדוק יחד מה היא שיטת הטיפול המתאימה עבורך

ההנחיות הראשונות כוללות שינויים תזונתיים מותאמים למצב התזונתי, שינויים בהרגלי אכילה, ושינויים בתוספים. במקרה הצורך, מומלצות בדיקות נוספות במטרה להבין את המצב הבריאותי טוב יותר.

לאחר כשבועיים, ניתן לראות תמונת מצב ראשונית הקשורה להישגי הטיפול ועל פיהם לדייק את ההנחיות התזונתיות.

המפגשים החוזרים בהתאם לצורך ובהתאם למטרת המטופל כוללים מעקב אחר השינויים הבריאותיים, שינוי במשקל והרכב הגוף והתאמה של התפריט בהתאם. במפגשים אלה ניתן לקבל גיוונים לתפריט, מתכונים ורעיונות לשינויים במזון.

פגישה המסכמת את התהליך השינוי,  ובה ניתנות המלצות על גיוונים ושינויים מומלצים עם הזמן. שינויים תזונתיים, בדיקות מעקב בהתאם לצורך והמלצות לתוספי תזונה מותאמים.

דרכי טיפול ואבחון

פוסטים אחרונים

אודות הקליניקה

שמי ד”ר אילנה דריאל, ואני דיאטנית קלינית מוסמכת בוגרת תואר ראשון, שני ושלישי בפקולטה למדעי התזונה באוניברסיטה העברית בירושלים, קמפוס רחובות.
בעלת ותק של 24 שנים במקצוע.

מידע מקצועי

השאירו פרטים
ואחזור אליכם בהקדם!